Odpowiedzi

2010-03-02T17:44:56+01:00
"Powrotu syna marnotrawnego" Rembrandta
"Łódź Dantego" Delacriox
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:26:57+01:00
MOTYW WĘDRÓWKI:

1. Vincent van Gogh "PARA BUTÓW" (symbol wędrówki) POSTMODERNIZM (przedstawiciel jednego z wielkiej czwórki indywidualnych)

2. Ford Madox Brown "POŻEGNANIE ANGLII"
PRERAFAELICI

3. Giorgio de Chirico "MELANCHOLIA I TAJEMNICA ULICY" (podróż , wędrówka - jako marzenie senne)
SURREALIZM / MALARSTWO METAFIZYCZNE

4. Czesław Wasilewski "PODRÓŻ NOCĄ"
POLSKIE MALARSTWO MIĘDZYWOJENNE

5. Jacek Malczewski "WIOSNA - KRAJOBRAZ Z TOBIASZEM"
SYMBOLIZM

6. Salvador Dali "KUSZENIE ŚW. ANTONIEGO"
SURREALIZM (metafizyczny wymiar dzieła)