Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T17:14:24+01:00
2010-03-02T17:17:56+01:00
A. 9/14
b. 0, 246
c. - 29/12
d. - 59/24
e. 277/4
f -15,6
g. -2 , 82
h. - 7/2 = -1 1/2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:22:21+01:00
A) -1,5 ÷ (-2⅓) = -1½ : (-2⅓) = -³/₂ : (-⁷/₃) = -³/₂ * (-³/₇) = ⁹/₁₄
b) -0,82 × (-0,3) = 0,246
c) -0,75 - (1⅔) = - ³/₄ - ⁵/₃ = -⁹/₁₂ - ²⁰/₁₂ = -²⁹/₁₂ = -2 ⁵/₁₂
d) -2⅜ - 1/12 (ułamek) =-¹⁹/₈ - ¹/₁₂ = -⁵⁷/₂₄ - ²/₂₄ = -⁵⁹/₂₄ = -2¹¹/₂₄
e) -1¾ + 7⅕ = -1¹⁵/₂₀ + 7 ⁴/₂₀ = 5 ⁹/₂₀
f) -13,1 - 2,5 = -15,6
g) 17,21 - 20,03 = -2,82
h) 5,25 ÷ (-1½) = 5 ¼ : (-³/₂) = ²¹/₄ * (-⅔) = -⁷/₂ = -3½
1 5 1