Odpowiedzi

2010-03-02T17:14:15+01:00
Dżdżownice drążą tunele , zjadając jednocześnie glebę, wraz z zawartymi w niej szczątkami organizmów roślinnych i zwierzęcych. Powoduje to przemieszanie i napowietrzenie gleby , a także użyźnienie
jej wydalinami tych zwierząt, bogatymi w związki azotowe. Dlatego też dżdżownice odgrywają niezmiernie ważną rolę w formowaniu i utrzymywaniu żyznych gleb.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:19:30+01:00
Dżdżownice w glebie drążą tunele, zjadają przy tym glebę wraz z szczątkami organizmów roślinnych i zwierzęcych rozkładających się w niej. W ten sposób dżdżownice rozpulchniają i napowietrzają glebę a także użyźniają ją. Dlatego dżdżownice grają główną rolę w użyźnianiu i utrzymywaniu w równowadze mineralnej gleb.
8 4 8