Pani Maria kupiła w supermarkecie po promocyjnych cenach :
- mikser za x zł (cena bez promocji ( x + 40 zł ),
-czajnik bezprzewodowy za (x - 20) zł (cena bez promocji y zł)
- żelazko za y zł (cena bez promocji ( y + 40) zł)
- pralko-suszarkę za 10 zł (cena bez promocji ( 10x + 700) zł)

Ile PIENIĘDZY PANI MARIA ZAOSZCZĘDZIŁA , KUPUJĄC TOWARY PO PROMOCYJNYCH CENACH ?? OBLICZENIA wykonaj x= 119, y=129

2

Odpowiedzi

2010-03-02T17:21:42+01:00
119+(119-20)+129+10=375-z promocją
119+40+129+129+40+10*119+700=2347-bez promocji
2347-375=1972
Odp Pani maria zaoszczędziła 1972zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:22:24+01:00
Pani Maria kupiła w supermarkecie po promocyjnych cenach :
- mikser za x zł (cena bez promocji ( x + 40 zł ),
-czajnik bezprzewodowy za (x - 20) zł (cena bez promocji y zł)
- żelazko za y zł (cena bez promocji ( y + 40) zł)
- pralko-suszarkę za 10x zł (cena bez promocji ( 10x + 700) zł)


!!!obliczam dla pralko-suszarki w cenie 10x, a nie 10 zł!!!
BEZ PROMOCJI
(x+40)+y+(y+40)+(10x+700)=11x+2y+780

PROMOCJA
x+(x-20)+y+10x=12x+y-20

ZAOSZCZĘDZIŁA
(11x+2y+780)-(12x+y-20)=11x+2y+780-12x-y+20=y-x+800
czyli
129-119+800=810
1 5 1