Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:21:17+01:00
Zamek w Malborku, Zamek w Barcinach, Zamek w Będzinie, Zamek w Toruniu, Zamek w Czorsztynie, Zamek w Kazimierzu Dolnym, Zamek w Ojcowie, Zamek w Ogrodzieńcu, Zamek w Kole, Zamek w Ciechanowie, Zamek w Chęcinach, Zamek w Gniewie

pozdrawiam ;]
1 4 1
2010-03-02T17:24:01+01:00
1.Zamek krzyżacki wzniesiony na niewielkim wzgórzu otoczonym bagnami rzeczki Liwny.

Stan zachowania: Do naszych czasów zachowała się, częściowo przebudowana bryła zamku.
2.Zamek królewski położony na stromym wzgórzu na lewym brzegu Czarnej Przemszy, w północnej części miasta.

Stan zachowania: Pomimo burzliwych dziejów zamek górny dotrwał do naszych czasów niemal nie zmieniony, natomiast z podzamcza zachowały się fragmenty fundamentów bramy i murów.
3.Niezwykle malownicze ruiny "zamku rycerskiego" położone na wysokiej skale granitowej (561 m n.p.m.) w paśmie górskim Rudaw Janowickich.

Stan zachowania: Przetrwały kamienne fragmenty murów budynków, wieży bramnej oraz murów obwodowych. Ciekawostką są wykute w litej skale schody.
4.Średniowieczny zamek Brandenburczyków rozbudowany w stylu renesansowym i przebudowany w pałac (zniszczony) .
5.Zamki krzyżowców na Bliskim Wschodzie
Twierdze, warowne klasztory oraz ufortyfikowane miasta w Palestynie i w Syrii, w XII i XIII w.
6.Zamki krzyżackie
Zakon Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie i jego późniejsze losy w Europie Środkowej i Północnej. Zamek krzyżacki – twierdza, klasztor, siedziba administracji zakonnej. Malbork – największy zamek średniowiecznej Europy.
7.Zamki Luksemburgów w Czechach i Andegawenów na Węgrzech – Hradczany, Karlstein, Wyszehrad i inne. Główna rezydencja Kazimierza Wielkiego, czyli jak wyglądał Wawel w XIV w. Zamki na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej i zagadka ich pierwotnej funkcji.

Tylko tyle znam:(
ale myslę, że pomogllam:)

Mam jeszcze cos takiego:
Zamek w Malborku, Zamek w Barcinach, Zamek w Będzinie, Zamek w Toruniu, Zamek w Czorsztynie, Zamek w Kazimierzu Dolnym, Zamek w Ojcowie, Zamek w Ogrodzieńcu, Zamek w Kole, Zamek w Ciechanowie, Zamek w Chęcinach, Zamek w Gniewie
Tylko nie ma nazw;/;/;/
Pozdrawiam;)
1 4 1