Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:20:13+01:00
0,4+0,2x=-2 /*10
4+2x=-20
2x=-20-4
2x=-24 /:2
x=-12

2,1-0,3x=0,4x /*10
21-3x=4x
-3x-4x=-21
-7x=-21 /:-7
x=3

-1,5x-3=0,2x+6 /*10
-15x-30=2x+60
-15x-2x=60+30
-17x=90 /:-17
x=-90/17
x= -5 i 5/17
2010-03-02T17:23:55+01:00
0,4+,02x=-2
0,2x=-2-0,4
0,2x=-2,4 /0,2
x=-12

2,1-0,3x=0,4x
-0,3x-0,4x=-2,1
-0,7x=2,1 /(-0.7)
x=-3

-1.5x-3=0.2x+6
-1.5x-0,2x=6+3
-1.7x=9 /-1.7
x=-5,3


ten ostatni jest dobrze przepisany?
2010-03-02T17:31:57+01:00
0,4 + 0,2x = -2 | *10
4 + 2x = -20 | -4
2x = -20 - 4
2x = -24 |:2
x = -12

2,1-0,3x=0,4x | *10
21 - 3x = 4x | -21
-3x = 4x - 21 | -4x
-3x - 4x = -21
-7x = -21 | :(-7)
x = 3

-1,5x - 3 = 0,2x + 6 | *10
-15x - 30 = 2x + 60 | + 30 - 2x
-15x - 2x = 60 + 30
-17x = 90 | : (-17)
x = -5 5/17