Odpowiedzi

2010-03-02T17:24:44+01:00
X- drega liczba
3x- pierwsza liczba
x+3x= 1136
4x= 1136
x=284- druga liczba

3* 284=852- pierwsza liczba

odp. Są to liczby 284 i 852.

ps. mam nadzieję żę pomogłam powodzenia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:25:17+01:00
Bardzo proste po prostu robisz równanie:

1136 = x + 3x
1136 = 4x /:4 (obustronnie dzielimy przez 4)
284 = x

3x = x×3 = 284×3 = 852

Odp. Jedna liczba to 284, a druga 852.
2010-03-02T17:28:51+01:00
X - pierwsza liczba
y - druga liczba

Układ równań:
x+y=1136
x=3y

3y+y=1136
4y=1136
y=284

x=3y=3*284=852

pierwsza liczba x=852
druga liczba y=284

Spr.

x+y=852+284=1136


Odp.
Pierwsza liczba to 852, a druga 284
pozdrawiam:)