Odpowiedzi

2009-10-19T20:25:44+02:00
A ) √2×√8 =√16=4
b) √5
----------=√⁵₂₀=√0,25=0,5
√20
c) √18×√2÷6 √36 ÷ 6=6÷6=1
d) √30 × √50
-----------------=√150/√15=√10
√15
e)∛12×∛18∛216=6
f) ∛7×∛14×∛21
---------------------∛343=7
∛6
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-19T20:27:29+02:00
65. Oblicz :
a ) √2*√8=√(2*8)=√16=4
b) √5:√20=√(5/20)=√(1/4)=1/2
c) √18*√2÷6=√(18*2):6=√36:6=6:6=1
d)[√30 * √50] : √15 = √(30*50):√15=√(1500):√15=√(1500:15)=√100=10
e)∛12*∛18=∛(12*18)=∛216=6, bo 6*6*6=36*6=216
f)[ ∛7*∛14*∛21 ]:(∛6)=[∛(7*14*21)]:(∛6)=∛(2058):∛6=∛(2058:6)=∛343=7, bo 7*7*7=343

2009-10-19T20:35:40+02:00
65. Oblicz :
a ) √2×√8 = √2x8= √16=4
b) √5 = tu sie juz nic nie obliczy √5 to √5 i już:)
----------
√20= √4x5= √4x √5=2 √5
Może tu było √5x √20 = √5x20= √100=10
c) √18×√2÷6= √18x2÷6 = √36 ÷6=6÷6=1
d) √30 × √50= √30x50= √1500= √100x15= √100x √15= 10 √15
-----------------
√15 tego też sie nie da już rozłożyć
Może tu było
(√30 × √50) ÷√15 wtedy byłoby 10√15 ÷ √15= 10

e)∛12×∛18= ∛12x18=∛216=6
f) ∛7×∛14×∛21= ∛7x14x21= ∛7x7x2x7x3= 7∛6