Odpowiedzi

2010-03-02T17:39:55+01:00
X-cena chleba
y-cena rogala
y=⅕x
4y+2x=6,3
4*⅕x+2x=6,3
⅘x+2x=6,3
2⅘x=6,3/:2⅘
x=⁶³/₁₀ : ¹⁴/₅
x=⁶³/₁₀ * ⁵/₁₄ - 5 i 10 dzielimy przez 5
x=⁶³/₂ * ¹/₁₄
x=⁶³/₂₈
x=2,25zł-cena chleba

y=⅕x
y=⅕*2,25
y=0,45zł-cena rogala
odp.chleb kosztuje 2,25zł, a rogal 0,45zł
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:44:24+01:00
X-chleb
x*1/5- rogal

4(x*1/5)+2*x=6,30
4*1/5x+2x= 6,30
4/5x+2x=6,30
2i 4/5x=6,30
x= 6,30/ przez 2,8 ( zamieniłam z ułamka zwykłego2i 4/5
na ułamek dziesietny2,8)
x= 2,25 tyle kosztuje jeden chleb

x* 1/5 = 2,25*02= 0,45 tyl;e kosztuje jeden rogal

4*0,45+2* 2,25 =6,30
1 5 1