Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:38:25+01:00
-tragiczny, nieunikniony los, którego Edyp nie może zmienić
-próba odgadnięcia losu i ucieczka od przeznaczenia (wyrocznia delficka)
-akcja rozgrywa się w 24 godzinach, przed pałacem w Tebach
2010-03-02T17:48:58+01:00
Utwór oparty na micie
Charakterystyczna budowa i kompozycja:
-prolog - wprowadzenia
- parados - I wejscie chóru
- epejsiodon - akt
- stasimon - pieśń chóru
- eksodos - zamknięcie akcji
Występowanie zasady 3 jedności:
-do 24 godzin
- Jedno miejsce
- jeden wątek
Tytuł to imię głównego bohatera
Utwór pisany stylem podniosłym (pełnym patosu)
Brak scen komicznych
Zasada stosowności - decorum
Tragizm- wróżbita(Terezjasz)
Fatum
Katarsis
Brak scen drastycznych
Występowanie chóru