Płyty styropianowa typu FS 15, używane do ocieplania ścian, mają wymiary
60cm x 100cm x 10cm. 1m [sześcienny] takiego styropianu waży 15kg.
a) Ile waży jedna płyta styropianu FS 15?

Bardzo proszę o czytelne i proste zapisy - jestem cienka z matmy, a chcę to zrozumieć :P
Z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:48:24+01:00
Najpierw obliczamy objętość tej płyty ze wzoru:
V=a*b*c
V=60cm*100cm*10cm
V=60000cm³

Zamieniamy jednostkę:
1m³=100cm*100cm*100cm
1m³=1000000cm³
60000cm³=0,06m³

1m³ waży 15kg
0,06m³ waży 0,06*15kg=0,9kg

Odp. Jedna płyta waży 0,9kg.

Jasne?? =]]
1 5 1
2010-03-02T17:52:14+01:00
V=a×b×c
V=100cm×10cm×60cm=60000cm³
1m=100cm
1m³=100³ więc 1m³=1000000cm³
60000cm³:1000000cm³=0.06m³
1m³ waży 15kg
0.01m³ waży 0.15 kg
6×0.15=0.9kg

Odp: Jedna płyta styropianu FS 15 waży 0.9kg. ;)
1 5 1