Działka cioci Joli ma kształt prostokąta o wymiarach 60m długości i 50m szerokości .60% powierzchni tej działki zajmuje dom ,sad i ogród kwiaty ,a reszta -łąki a las.
Ile metrów kwadratowych zajmuje łąka i las? Ile to arów?

2

Odpowiedzi

2010-03-02T17:50:01+01:00
60m * 50m = 3000m²

60% * 3000m² = 60/100 *3000=
6 * 300 = 1800 m²
3000 - 1800 = 1200 m² = 12a
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:50:44+01:00
60m*50m=3000m²
3000m²*60%=3000m²* 60/100[teraz skracaj]=30m²*60/1=1800m²

3000m²-1800m²=1200m²=12a