1. odległość między dwoma miastami wynosi 46km. Jaka jest odległość między tymi miastami na mapie sporządzonej w skali 1:2000000

2. na planie w skali 1:2000 odległość między dwoma pkt, jest równa 2,5cm. Ile wynosi ona w rzeczywistości?

3. w trapezie równoramiennym ABCD przedłużono AD i BC do przecięcia w punkcie O.
Oblicz obwód trójkąta ABO oraz DCO jeśli AB = 8cm DC = 6cm CB= 4 cm

2

Odpowiedzi

2010-03-02T17:57:53+01:00
2) 1cm - 2000 cm 2,5 cm * 2000 = 5000 cm
2,5 cm = 5000 cm
odległośc rzeczywista wynosi 50 m
1) 1 cm - 2000000 cm
46 km - 46000 m- 46 000 00 cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:00:37+01:00
1.

/ - kreska ułamkowa
x - nieznana odległość

odległość na mapie / odległość w terenie = skala mapy

x/46 km = 1/2 000 000
x/46 000 m = 1/2 000 000
x/4 600 000 cm = 1/2 000 000
2 000 000 x = 4 600 000 cm / : 2 000 000
x = 2,3 cm
Odp. Odległość na mapie między tymi miastami wynosi 2,3 cm


2.
2,5 cm / x = 1 / 2000
2,5 cm * 2000 = x
x = 500 cm = 5 m
Odp. Ta odległość w terenie wynosi 5 metrów.

3. Niestety nie wiem jak zrobić to zadanie...
1 5 1