Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T20:50:07+02:00
1) P=πr²
P=π * 1,2² = 1,44π (m²)

2) d -średnica
d=2r
3,6=2r
r=1,8

P=π * 1,8² =3,24π (dm²)

3)Obw=2πr
4π=2πr | :2π
4π:2π=r
r=2 (cm)

P=π * 2² = 4π (cm²)

6 2 6
  • Użytkownik Zadane
2009-10-19T20:52:39+02:00
Wzory koła P=πr² Ob=2πr

a) P=π*(1,2)²=
=1,44*π=
=1,44π m² *********
b) r=2d
r=1,8cm
P=3,24*π=
=3,24π dm² ************
c)Ob=2πr
r=Ob/2π
r=2cm
P=4*π= 4π cm² *********
2 2 2
2009-10-19T20:52:49+02:00
Pole koła = ΠR² R- promień

a) P1 = Π (1,2)² = 1,44 Π m²

b) P2 = Π (3,6/2)² = 3,24 Π dm²

c) 2ΠR = 4Π → R = 4Π/2Π = 2
P3 = 4Π cm²
2 5 2