Odpowiedzi

2010-03-02T17:52:04+01:00
- najazdy barbarzyńćów
-wzrost podatków na wojsko
-upadek miast
-wewnętrzne zamieszki , osłabienie władzy cesarza
1 5 1
2010-03-02T17:55:53+01:00
Upadek gospodarki: (wewnetrzne)
1.olbrzymie koszty utrzymania dworu i armii
2. wzrost podatków
obciażenie wpływów skarbu państwa.
3. fałszowanie monety
4. żle opłacan armia brak ochotników
5 nabór barbarzyńców do armii
inne wewnetrzene:
zbyt częsta zmiana władzy; wprawadzenie tetrarchii,
odchodzenie od zasad i religii

zewnetrzne:
najazd barbarzyńskich ludów: wizygotów, Hunów, ostrogotów wandalów itp.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:02:11+01:00
Wewnętrzne:
-niewładni władcy
-legiony obwoływały swoich dowódców cesarzami
-zmniejszenie dyscypliny wśród legionistów
-osłabienie armii rzymskiej
-wojny domowe pomiędzy kandydatami na cesarzy
-coraz większe podatki
-coraz większa różnica między częściami imperium; zachodnią i wschodnią

zewnętrzne:
-najazdy barbarzyńskich plemion m.in Gatów
-najazdy Hunów
-spustoszenie kraju przez Germanów (Wandalów)
-coraz większe uzależnienie od plemion Germańskich, które osiedlały się w Italii
1 1 1