Proszę o rozwiązanie poniższych zadań:
1. Do 3.5 kg wody wsypano 0.5 kg cukru. Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie?
2.Pewien chemik młody wlał 0.3 kg kwasu do 2.2 kg wody. Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze?
Proszę o szybką odpowiedź. :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-19T20:53:37+02:00
1. Do 3.5 kg wody wsypano 0.5 kg cukru. Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie?
MR=3.5kg+0.5kg=4kg
MS=0.5kg
[MS/MR]*100%=[0.5/4]*100%=[5/40]*100%=[125/1000]*100%=0,125*100%=12,5%
MR=masa roztworu
MS=masa substancji
2.Pewien chemik młody wlał 0.3 kg kwasu do 2.2 kg wody. Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze?
MR=0.3kg+2.2kg=2.5kg
MS=0.3kg
[MS/MR]*100%=[0.3/2.5]*100%=[3/25]*100%=[12/100]*100%=12%
3 4 3
2009-10-19T20:54:43+02:00
Zad.1 3,5kg+0,5kg=4 kg=100% a 0,5kg to x% czyli x=0,5 razy 100 dzielone przez 4=12,5% odp/cukier stanowi 12,5% syropu zad.2 0,3kg +2,2kg=2,5kg=100% a 0,3kg to x% czyli x=0,3 razy 100 dzielone przez 2,5=12% odp/ steżenie procentowe wynosi 12% pozdrawiam
2 3 2