Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T21:04:59+02:00

Buddyzm - wielka religia południowej i wschodniej Azji załozona przez Buddę
Konfucjonizm - religia Chin i Dalekiego Wschodu
Hinduizm - religia Indii , wystepujaca w wielu postacjach; monoteistycznej i politeistycznej oraz jako wiara w swiat demonów
1 5 1
2009-10-19T21:14:48+02:00
Buddyzm - religia hinduska, doktryna tej religii zakłądała, że człowiek powinien wyzbyć się wszelkich pragnień, osiągając w ten sposób abslolutną mądrość, prowadzącą do nirwany.
Konfucjonizm -religia chińska, popierała harmonię życia, opartą na dobry, sprawidliwości, szacunku dla bliźniego, poddawaniu się woli i rozumnym działaniom.Według tej religii każdy musi skrupulatnie wypełniać swoje obowiązki.
Hinduizm - był kontunuacją wedyzmu i braminizmu. Początkowo religia monoteistyczna: oddawano częśc jednemu Bogu, przejawiającemu się w kilku postaciach.Później podzielił się na dwa wielkie odłamy, z których jeden za najwyższego boga uznawał Winszu, drugi zaś Śiwę. Także popierała życie w ubóstwie i pokoju ducha.
1 5 1