Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:11:39+01:00
Dane:
h = 30cm
5/6 h = 25cm
a = 60cm
b = 40cm
m = 6,5kg
1l wody = 1kg

V=Pp*h
Pp = a*b
Pp = 60*40
Pp = 2400cm^2
V = 2400*25
V = 60000cm^3 = 60dm^3

1dm^3 = litr
60dm^3 = 60kg

Waga akwarium z wodą
60kg + 6,5kg = 66,5kg

Odp: Akwarium z wodą waży 66,5kg
2010-03-02T18:15:02+01:00
V=30cm x 40cm x 60cm
V=72000cm3
72000cm3=72dm3
72:6=12dm3
72dm3-12dm3=60dm3
L=dm3
60L=60kg
60kg+6,5kg=66,5kg