Są to zadanie na poziomie klasy 6 proszę o rozwiązanie tych kilku krótkich zadań ważne aby były wszystkie obliczenia.
1. Zamień jednostki pola
a) 1dm kwadratowy = ............... m kwadratowy
b) 1 ha = ............ m kwadratowy
2. Obwód kwadratu wynosi 12 cm. Oblicz pole tego kwadratu
3. Oblicz pole rombu, którego przekątne mają długości 3 dm i 14 cm.
4. Krótsze ramie trapezu prostokątnego ma długość 3,6 cm. Górna podstawa ma długość 4,5 cm, a dolna podstawa jest o 6 cm dłuższa. Oblicz pole tego trapezu.
5. Pan Maciej jest właścicielem działki rekreacyjnej o powierzchni 7,8 ara. Działka pana Jakuba ma kształt prostokąta o wymiarach 32m x 25m. Który z panów ma większą działkę?
PROSZĘ O ROZWIĄZANIE PRZYNAJMNIEJ KILKU ZADAŃ A JEŚLI CHODZI O ILOŚĆ PUNKTÓW ZA ZADANIE TO NIESTETY NIE MAM WIĘCEJ
ZA WSZYSTKIE ROZWIĄZANIA DAJĘ NAJ ;))))
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ;)

3

Odpowiedzi

2010-03-02T18:08:49+01:00
1. Zamień jednostki pola
a) 1dm kwadratowy = 0,01 m kwadratowy
b) 1 ha = 10000 m kwadratowy
2. Obwód kwadratu wynosi 12 cm. Oblicz pole tego kwadratu
a=3(bo 3*4=12)
P=3*3
P=9cm kwadratowych
3. Oblicz pole rombu, którego przekątne mają długości 3 dm i 14 cm.
P=d1*d2/2
P=3*14/2
P=7*3
P=21
4. Krótsze ramie trapezu prostokątnego ma długość 3,6 cm. Górna podstawa ma długość 4,5 cm, a dolna podstawa jest o 6 cm dłuższa. Oblicz pole tego trapezu.
P=(a+b)*h/2
P=(4,5+ 10,5)*3,6/2
P=15*3,6/2
P=15*1,8
P=27 cm kwadratowych
5. Pan Maciej jest właścicielem działki rekreacyjnej o powierzchni 7,8 ara. Działka pana Jakuba ma kształt prostokąta o wymiarach 32m x 25m. Który z panów ma większą
Działka Macieja:
1ar=10m2
7,8*100=780 m2
Działka Jakuba:
P=32*25
P=800
Większą działkę ma pan Jakub.

2 5 2
2010-03-02T18:10:57+01:00
1.a)0,01m kwadratowych
b)10000m kwadratowych
2.
a=3 bo 12/ na 4 boki =3
p=3*3=9cm kwadratowych
3.
3dm=30cm
p=1/2*30cm*14cm=210cm kwadratowych
4.nie jestem pewna
5.7,8ara=780mkwadratowych
pole 2 działki
p=32m*25m=800mkwadratowych
800m>780m
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:11:52+01:00
1. a) 1dm kwadratowy = 100 m kwadratowy
b) 1 ha = 10 000 m kwadratowy
2. Obwód kwadratu wynosi 12 cm. Oblicz pole tego kwadratu.
12cm : 4 = 3cm
Pole kwadratu= 3cm × 3cm
Pole = 9cm²
3. Oblicz pole rombu, którego przekątne mają długości 3 dm i 14 cm.
3dm = 30cm
Pole = 30cm × 14 cm : 2
Pole = 210cm²
5. Pan Maciej jest właścicielem działki rekreacyjnej o powierzchni 7,8 ara. Działka pana Jakuba ma kształt prostokąta o wymiarach 32m x 25m. Który z panów ma większą działkę?
Działka pana Jakuba = 800cm = 8 arów
Odp. Działka pana Jakuba jest większa
4 3 4