Krzyś zrobił skarbonkę i policzył, ze było w niej 32zł w monetach o mominałach 2zł,1zł,50gr i 20gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niź złotówek a piędziesięciogroszówek było 2 razy mniej niź złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było w skarbonce?

3

Odpowiedzi

2010-03-02T18:24:13+01:00
Rozumiem, że się pomyliłaś/eś pisząc 50-groszówek było dwa razy mniej niż złotówek, a powinno być "więcej", bo inaczej nie "wyjdzie". jak ja się pomyliłam, to napisz mi na pw, a poprawię :)

dwuzłotówki - x
złotówki - 2x
50-groszówki - 4x
20-groszówki - 10

2x+2x+0,5*4x+10*0,2=32
4x+2x=30
6x=30 |:6
x=5

ilość monet: x+2x+4x+10=7x+10
7*5+10=45
3 3 3
2010-03-02T19:14:14+01:00
Wydaje mi się że pomyliłeś się. Dokładnie nie wiem gdzie sprawdź treść zadania . Jeżeli uważasz że dobrze napisales to daje obliczenia. jednak gdzy zauwazysz blad chetnie sluze pomoca. pisz na priv. na pewno pomoge.

2zł-x
1zł-2x
50gr-x
10gr-10

10gr razy 10+4x=32
1zł+4x=32
4x=31
x=7,75


odp Były 32 monety.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:23:44+01:00
Tutaj jest pomyłka. Miałam takie samo zadanie, powinno być 50-groszówek było 2 razy więcej niż 1 zł.

1zł - 2x*1zł
2zł - x*2zł
50gr - 2*2x=4x*0,5zł
20 gr - 10
razem 32 zł

10*0,2=1
32-2=30

2x*1+x*2+4x*0,5=30
2x+2x+2x=30zł
6x=30
x=30:6=5 - 2 zł

złotówki
2*5=10

50-gr
2*10=20





2 3 2