Zad 1. Oblicz wartość liczbową wyrażenia 5 - 3x dla:
a) x= -2 ..........................
b) x= 0,4 ........................
Zad 2. Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
a) (a + 2)h dla a = 7 i h = jedna trzecia = .........................
b) -x + 2y - 3 dla x = -5 i y = - 4 = ...........................

Mam to na jutro !!
Daję najjj !!!

2

Odpowiedzi

2010-03-02T18:07:26+01:00
A) 5 - 3x = 5-3*(-2) = 5+6=11
b) 5-3x = 5-3*0,4 = 3,8
2.
a) (a + 2)h = (7+2)*1/3=3
b) -x + 2y - 3 = -(-5) + 2*(-4) - 3 = -6
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:18:56+01:00
1.
a) 5 - (3*(-2)) = 5 - (-6) = 5+6 = 11
b) 5 - (3*0,4) = 5 - 1,2 = 3,8

2.
a) (a+2)h = (7+2)⅓ = 2⅓ + ⅔ = 3
b) -x + 2y -3 = 5 - 8 - 3 = -6
2 4 2