Oto treść zadania:

Idzie Grześ przez wieś,kopę jajek niesie,ale plaga nieszczęśc
ciagnię się za Grzesiem.Dziurę w środku drogi wyryły złe moce,straty w jajkach były 25%.Gdypo przyjacielsku klepnął go wuj Miłosz,to 40% z tej reszty ubyło.No i pies na koniec,jakby było mało 5 jaj poszło w błoto.ile jaj zostało?


Prosze zróbcie mi to zadanie!
z góry dzieki!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T21:03:36+02:00
Kopa - 60
25% = 0,25
100%-40%=60%=0,6

(60-0,25*60)*0,6-5 = (60-15)*0,6-5 = 45*0,6-5=27-5=22
Odp:Zostały 22 jajka.
1 5 1
2009-10-19T21:03:56+02:00
Idzie Grześ przez wieś,kopę jajek niesie,ale plaga nieszczęśc
ciagnię się za Grzesiem.Dziurę w środku drogi wyryły złe moce,straty w jajkach były 25%.Gdypo przyjacielsku klepnął go wuj Miłosz,to 40% z tej reszty ubyło.No i pies na koniec,jakby było mało 5 jaj poszło w błoto.ile jaj zostało?


kopa = 60
60 * 25% = 15
60 - 15 = 45
45 * 40% = 18
45 - 18 = 27
27 - 5 =22
1 5 1
2009-10-19T21:07:14+02:00
Kopa=60
Na początku ubyło
25%-0,25
60*0,25=15
60-15=45

Potem ubyło 40%
45*40%=18
45-18=27

I ubyło 5 jaj
27-5=22

Odp.: Zostało 22 jajka.



1 5 1