Odpowiedzi

2010-03-02T18:06:57+01:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/34601-35-przystosowanie_organizmow_do_zycia_w_srodowisku

Tu znajdziesz odpowiedź :)
  • kw8
  • Początkujący
2010-03-02T18:08:54+01:00
Rośliny te są przystosowane do niskich temperatu, małych opadów i mocnego słońca, ponieważ są w większości zbudowane z wody. Ok. 2/3 kaktusa to woda! Kolce chronią je przed innymi czynnikami ze środowiska na którym żyją.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:15:56+01:00
Niektóre kaktusy mają kolce zamiast liści, co obniża poziom utraty wody. Pobierają wodę z podłoża i magazynują ją w swoich mięsistych liściach, łodygach lub korzeniach, z których ta woda nie odparowuje. Niektóre kaktusy mają grubą kutykulę (woskową warstwę, która redukuje utratę wody).
1 5 1