Odpowiedzi

2010-03-02T18:18:26+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:19:03+01:00
Ek - energia kinetyczna = mv²/2 = 25J
m - masa ciała = 0,5 kg

v² = 2Ek/m = 50/0,5 = 500/5 = 100
v = √100 = 10 m/s - predkość początkowa ciała
h - wysokość jaką osiągnie ciało = v²/2g
g - przyspieszenie ziemskie = 9,81m/s²
h = 100 / 2 razy 9,81 = 100 / 19,62 = ok 5,1 m

odp,. kamień wzniesie się na wysokość około 5,1m