Z powodu złego stanu torów na trasie z miasta A do miasta B średnia prędkość pociągu zmniejszyła się o 10km/h. W związku z tym czas podróży zwiększył się z 4 godzin do 4 godzin i 30 minut. Oblicz odległość miedzy tymi miastami.

2

Odpowiedzi

2009-10-19T21:23:54+02:00
4 i 1/2 h - 4= 1/2h - jechał o tyle dłuzej ponieważ było opóźnienie
4: 1/2= 8
8*10=80 km

odp: odległośc miedzy miastem A i miastem B wynosi 80 km
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T21:50:29+02:00
Dane:
początkowy czas podróży t=4h
później t=4h30min
pociąg zwolnił o 10 km/h

Szukane:
V=?
s=?

Wzory:
V=s/t /*t
Vt=s /:V
t=s/V

V - 10 km/h = 4h +30 min
Tj początkowa prędkość - V = 80km/h
Planowo pociąg miał jechać 4 godziny, więc :
80km/h * 4h = 320 km

Odpowiedź:Odległość między tymi miastami wynosci 320 km.