Odpowiedzi

2010-03-02T18:15:30+01:00
Bug dionizos był bogiem wina i na jego cześć zrobiono teatr
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:16:48+01:00
Dionizos według mitologiii greckiej był bogiem urodzaju i rolnictwa, którymu ludzie oddawali cześć. Robili to bo pragnęli mieć większe plony i aby ich uprawy nie nawiedzały klęski nieurodzaju i szkodniki.
Ludzie najpierw organizowali mu uroczyste procesje które później przerodziły się w przedstawienia teatralne a one następnie w teatr. Bóg ten czyli wina i winnej latorośli jest uważany na twórcę teatru. Sztuki wystawiane w teatrze to 2 tragedie i 1 komedia.
2 5 2