Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:16:24+01:00
A)południkowa leżą na tych samych stronach {północ}, więc odejmujemy:
54*50'N-49*00'N=5,5*
1*=111,2 km w rzeczywistości
5,5*111,2=611,5 km

b)równoleżnikowa leżą na tych samych stronach {wschód}, więc odejmujemy:
24*09'E-14*08'E=10*1'
1*=111,2 km
1'=1,1 km [w przybliżeniu]

10*111,2=1112 km +1,1 km= 1113,1 km w rzeczywistości

Oto ci chodzi ? ;)
2010-03-02T18:17:32+01:00
54°50'N - Jastrzębia Góra
49°N - szczyt Opołonek
54°50' - 49° = 5°50'
1° - 111,2 km w rzeczywistości
111,2 × 5°50' ≈ 648,296 km
Odp. Rozciągłość południkowa Polski wynosi 5°50', czyli około 648,296 km w rzeczywistości.
1 3 1