Temat:Zadania tekstowe-równania i nierówności
Zad.6/180
Bogdan wziął na obóz w góry 180zł. Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody, a o 5zł mniej niż na napoje wydał na słodycze. Za 15zł kupił upominki dla rodziców.Wrócił bez pieniędzy, gdyż ostatniego dnia zgubił 10zł.Ile pieniędzy wydał na lody?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:20:22+01:00
Na lody: x
na napoje: 2x
na słodycze: 2x-5
na upominki: 15zł
zgubił: 10 zł

x+2x+(2x-5)+15+10=180
5x=160
x=32zł
2010-03-02T18:47:19+01:00
180=x+(x-5)+(x:2)+15+10/-10
170=x+(x-5)+(x:2)+15/-15
155=x+(x-5)+(x:2)/+5
160=x+x+0.5x
160=2.5x/2.5
x=64 x:2=32 x-5=59

x jest to cena za napoje , x:2 jest to cena za lody , x-5 jest to cena za słodycze


spr.
64+32+59+15+10=180



CHCE PUNKTY :):):) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!