Z dwóch litrów zagęszczonego soku można zrobić 10 litrów napoju. Ile litrów soku trzeba kupić każdego miesiąca, aby wystarczył na zrobienie napoju dla 60 uczniów uszęszczających do świetlicy przez 22 dni w miesiącu, jeżeli przeciętne dziecko wypija 0,5 litra napoju dziennie ?

2

Odpowiedzi

2009-10-19T21:29:05+02:00
60 * 22 * 0,5= 660
660:10=66
66:2=33

odp: trzeba kupic 33 litry zagęszczonego soku
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T21:35:48+02:00
60*0,5=30
30*22=660litrow
660:10=66
potrzeba 66*2=132 litry soku

II sposob
2litry soku to 10l napoju

1litr soku to---------5l
x--------------------660lirow napoju

5x=660
x=132litry soku
2 4 2