DAM NAJLEPSZĄ !
Graniastosłup prawidłowy trójkątny ma objętość równą objętości sześcianu o krawędzi 6 cm.Oblicz pole podstawy tego graniastosłupa jeżeli jego wysokość jest równa 9 cm.
PROSZĘ O DOKŁADNOŚĆ , CZYLI NP. Pp=... itp

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T18:23:10+01:00
Objętośc szescianu: 6 cm * 6 cm* 6 cm= 216 cm szesciennych
wiec garniastosłup ma objętość 216, a wysokosc 9
216 podzielc przez 9= 24cm kwadratowych.
pole podstawy wynosi 24 cm kwadratowe
2010-03-02T18:31:32+01:00
V1=V2
gdzie:
V1 - objętość graniastosłupa
V2 - objętość sześcianu

V2 = a³
a = 6 cm
V2 = 6³ = 216 cm³

V1 = Pp × H
H = 9 cm
216 cm³ = Pp × 9 cm
Pp = 24 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:00:34+01:00
Graniastosłup prawidłowy trójkątny ma objętość równą objętości sześcianu o krawędzi 6 cm.Oblicz pole podstawy tego graniastosłupa jeżeli jego wysokość jest równa 9 cm.

a=6cm
V sześcianu=a³
V=6³
V=216 cm³

V sześcianu=Vgran.
Vgran=Pp*H

H=9cm
216=Pp*9
Pp=216:9
Pp=24 cm