1.Wyjasniij znaczenie zwiazkow frazeologicznych:
a) przyjaciel domu
b)wyciagnac do kogos przyjazna dlon
c) prawdziwa przyjazn
d)przyjazn do grobowej deski
e)przyjacielska pogawedka
2.Rozwin w kilkunastozdaniowej wypowiedzi jeden z cytatow:
a)Jestes odpowiedzialny za to co oswoiles.
b)Mowa jest zrodlem nie porozumien.
c)To co najwazniejsze skrywa sie przed wzrokiem
d)Jedynie sercem mozna wszystko jasno poznac.
BARDZO PROSZE O POMOC I Z GORY DZIEKUJE..:))

2

Odpowiedzi

2010-03-02T18:26:51+01:00
A)przyjaciel domu-osoba która strzeże twej posiadłosci i jest twym przyjacielem
b)nie zostawic kogos w potrzebie tylko mu pomóc
c)to są osoby które zawsze mogą na siebie liczyć i wierzą sobie
d)przyjaźn aż do śmierci
e)rozmowa przyjacielska
2.
b) zawsze można cos palnąc i wtedy juz rozmowa nie pomaga...
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:47:28+01:00
1.Wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych :
a)przyjaciel domu - ktoś kto Ci pomaga i możesz na niego liczyć.
b)wyciągnąć do kogoś przyjazną dłoń - pomóc komuś w czymś.
c)prawdziwa przyjaźń-przyjaźń , w której nikt nikogo nie okłamuje i żyje się ze świadomością , że można na drugiej osobie polegać.
d)przyjaźń do grobowej deski-bardzo długa przyjaźń , zazwyczaj mówi się tak o sobie , a potem się rozstaje i nie ma po przyjaźni śladu.
e)przyjacielska pogawędka-rozmowa o różnych zainteresowaniach przyjaciół , może to być też długa pogawędka znajomych.
2.Rozwiń w kilku zdaniowej wypowiedzi jeden z cytatów :
a)Jesteś odpowiedzialny za to co oswoiłeś - Każdy jest odpowiedzialny za szkody , które wyrządził.Czasami ludzie przyznają się tylko do dobrych rzeczy.Wtedy złe postępowanie idzie w zapomnienie i jego właściciel się cieszy.Postawmy temu kres i powiedzmy NIE!
b)Mowa jest źródłem nieporozumień- Kiedy mówimy myślimy , że wszystko jest dobrze. Czasami powiemy co głupiego i nie mamy o tym zielonego pojęcia.Dopiero kiedy powie nam o tym koleżanka zaczynamy się czerwienić i mówimy "Aha *uśmiech*"
c)To co najważniejsze skrywa się przed wzrokiem - Lecz nie skrywa się przed słuchem.Dlaczego na świecie są osoby , o których nikt nie myśli , a kiedy co mówią to nikt tego nie słucha?Oczywiście są takie Dody Elektrody i Edyty Górniak , o których w każdej gazecie jest mowa.A co mają powiedzieć biedne osoby?One nawet nie mogą o nich przeczytać!A niektórzy nie mogą też tego zobaczyć , bo mają chorobę wzroku.Posłuchajmy i pomóżmy potrzebującym!
d)Jedynie sercem można wszystko jasno poznać- Serce to nie tylko organ naszego organizmu. Jest to też oznaka szczęścia , przyjaźni , miłości. Co piąty polak nie używa serca w tych sytuacjach.Niektórzy są źli i zdają sobie z tego sprawę lecz nie chcą się poprawić.Co mamy w takim wypadku zrobić?Najlepiej z nimi porozmawiać i okazać trochę serca , bo może oni po prostu czują się opuszczeni.

LICZĘ NA NAJLEPSZĄ , BO NAPISAŁAM WSZYSTKO. xD
33 4 33