Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:25:28+01:00
X - ilość solanki o 5% stężeniu
x - 10 - ilość solanki o 6% stężeniu;
5% × x - ilość soli na początku;
6% × (x - 10) - ilość soli w końcu
sól pozostaje bez zmian
5% × x = 6% × (x - 10)
5% × x = 6% × x - 0,6
0,6 = 6% × x - 5% × x
0,6 = x × (6% - 5%)
0,6 = x × 1%
0,6 = x × 1 / 100
x = 0,6 × 100
x = 60 kg
na początku było 60 kg solanki
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T18:26:33+01:00
X - ilość solanki o 5% stężeniu
x - 10 - ilość solanki o 6% stężeniu;
5% × x - ilość soli na początku;
6% × (x - 10) - ilość soli w końcu
sól pozostaje bez zmian
5% × x = 6% × (x - 10)
5% × x = 6% × x - 0,6
0,6 = 6% × x - 5% × x
0,6 = x × (6% - 5%)
0,6 = x × 1%
0,6 = x × 1 / 100
x = 0,6 × 100
x = 60 kg
na początku było 60 kg solanki