Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:45:54+01:00
Razem 93
syn x
mama 3x
tata 3x+2
x+3x+3x+2=93
7x + 2= 93/ -2
7x=91/:7
x=13
mama: 39 ( 3x13=39)
syn:13
tata:41 ( 3x13+2=41)
Odp: Mama 39 lat, tata 41 lat , a syn 13 lat.
2010-03-02T18:48:15+01:00
Razem 93
syn (x-2):3 (41-2):3= 39:3=13
mama x-2 41-2=39
tata x 41
x + (x-2) + (x-2)/3 = 93/ * 3
3x + 3x - 6 + x - 2 = 279
7x - 8 =279
7x = 287/:7
x = 41