Potrzebuje epitety, metafore, anafore, apostrofe, porównanie i antyteze z poniższego wiersza!

Gdyby wszyscy mieli po cztery jabłka
gdyby wszyscy byli silni jak konie
gdyby wszyscy byli jednakowo bezbronni w miłości
gdyby każdy miał to samo
nikt nikomu nie byłby potrzebny

Dziękuję Ci że sprawiedliwość Twoja jest nierównością
to co mam i to czego nie mam
nawet to czego nie mam komu dać
zawsze jest komuś potrzebne
jest noc żeby był dzień
ciemno żeby świeciła gwiazda
jest ostatnie spotkanie i rozłąka pierwsza
modlimy się bo inni się nie modlą
wierzymy bo inni nie wierzą
umieramy za tych co nie chcą umierać
kochamy bo innym serce wychłodło
list przybliża bo inny oddala
nierówni potrzebują siebie
im najłatwiej zrozumieć że każdy jest dla wszystkich
i odczytywać całość

Jan Twardowski

2

Odpowiedzi

2010-03-02T18:38:02+01:00
Anafora:
gdyby wszyscy....
gdyby wszyscy....

apostrofa
Dziękuję Ci

porównanie
silni jak konie

antteza
nikt nikomu niebyłby potrzebny

epitet
rozłąka pierwsza

metafora
(nie wiem)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:38:05+01:00
Epitet:
-rozłąka pierwsza
-serce wychłodłe
-jednakowo bezbronni
-świecąca gwiazda
-ostatnie spotkanie

Apostrofa:
-Dziękuję Ci...

Anafora:
- Gdyby wszyscy...
- Gdyby wszyscy...

Porównanie:
-Silni jak konie

Antyteza:
-nikt nikomu nie byłby potrzebny