Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T21:47:12+02:00
X - mężczyźni na początku
x+1 mężczyźni potem
y - kobiety
y+3 kobiety potem

x+3=y
y+3=2(x+1)

x+3=y
y+3=2x+2

x+5=y
x-2x=2-8

x+5=y
-x=6/:-1

x+5=y
x=6
6+5=y
y=11
11+6=17
17+4=21

Na zebraniu było 21 osób
2009-10-19T21:47:32+02:00
X - kobiety
y - mężczyźni

x=y+5
2(y+1)=x+5

x=y+5
2y+2=x+5

x+y+5
2y=x+3

x=y+5
2y=y+5+3

x=y+5
2y-y=8

x=y+5
y=8

x=8+5
y=8

x=13
y=8

13+8=21
2009-10-19T21:48:24+02:00
X- liczba meżczyzn
y- liczba kobiet

5+3=8
8-1=7- o tyle było więcej kobiet niż mężczyzn
2*7=14 liczba kobiet
7- liczba mężczyzn
14+7=21- łączna liczba osob

odp: na sali było 21 osób