Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T18:36:36+01:00
Postacie fikcyjne:
Zbyszko z Bogdańca
Maćko z Bogdańca
Jurand ze Spychowa
Zych ze Zgorzelic
Danusia (Jurandówna)
Jagienka
WydaRZenia fikcyjne:
Bardzo często autentycznym postaciom Henryk Sienkiewicz niejako "rozkazuje" przeżywać przygody fikcyjne, niekiedy zaś postępował odwrotnie budując wrażenie, że odtwarza jakąś scenę historyczną (np.: fikcyjny Maćko zabija autentycznego Kunona Lichtensteina - komtura krzyżackiego wysłanego z poselstwem do polskiej królowej - Jadwigi, późniejszej świętej).
Więc:
Można dojść do wniosku, iż zgodne z rzeczywistością są wszystkie najważniejsze dla losów Polski i Litwy wydarzenia, wokół których zarysowują się wątki przygodowe oraz romansowe.


4 3 4
2010-03-02T18:38:10+01:00
Maćko, Zbyszko, Jurand ze Spychowa, Fulko de Lorche, Hlawa, opat z Tulczy

Bitwa pod Grunwaldem, poród królowej Jadwigi, Śmierć królewny i królowej
10 1 10
2010-03-02T18:40:35+01:00
Najważniejsze postacie fikcyjne : Zbyszko i Maćko z Bogdańca, Jurand ze Spychowa jego córka Danusia i Jagienka.
4 1 4