Napisz gdzie chciałabys/chciałbys najbardziej pojechac i dlaczego?? no to tak.. chciałabym pjechac do Hiszpani. okolice Barcelony.. tylko jeszcze trzeba wymyślec dlaczego... pomoze ktos? prosze o pomoc. pilne...tak na całą kartkę a4 lub pół... pomocy..!

3

Odpowiedzi

2009-10-19T21:56:23+02:00
Chciałabym pojechać do Hiszpanii, ponieważ jest to największe z trzech państw położonych na Półwyspie Iberyjskim. Podoba mi się też język jakim posługują się Hiszpanie - kastylijski. Tak jak w Polsce, dominuje tam taka sama religia, czyli katolicyzm. Hiszpania to piękne państwo. Mam nadzieję, że kiedyś tam pojadę, ponieważ jest to moje marzenie. Zwiedziłabym także Portugalię, Wielką Brytanie, Ceutę, Malillę oraz Maroko, bo są to państwa graniczące z Hiszpanią. Głównie bym chciała odwiedzić Las Palmas - miasto leżące na Wyspach Kanaryjskich, plaża Las Canteras.

Może coś z tego wybierzesz:P
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T22:01:20+02:00
Moim marzeniem jest pojechac do Hiszpani pozwiedzać okolice Barcelony, poniewaz ogladajac zdjecia czytajac rozne recenzje zauroczylam sie tym miejscem. Barceolona jest pieknym miastem tak bynajmniej wynika z zdjec. jest polozona w polnocno wschodniej hiszpani nad morzem Śródziemnym.
W Barcelonie znajduje sie rowniesz uniwersytet rozpowszechniony na cala Europe Uniwersytet Pompeu Fabra. Barcelona slynie z architektury znajduje sie w niej pelno zabytkowych budowli.
Najslynniejsza aleja tegoz pieknego miasta jest aleja La Rambla – łącząca Plaça de Catalunya z portem. Jest to szeroka, obsadzona drzewami promenada. Znajduje sie tu rozniwez Kosciol Santa María del Mar,typowo gotycki pochodzący z XIV wieku.
Barcelona psoiada bardzo szeroka siec komunikacyjna metro autobusy tramwaje oraz rozne sieci korporacji taksowek wszystko to sklada sie na dobry dojazd i sprawniejsza moznosc zwiedziania Ow miejscowosci.
Jestem bardzo zainspirowana Barcelona podziwiam budowle ktore niestety a le do tej pory ogladam na pocztowkach lub zdjeciach ktore sama wyszukam gdzies w internecie. Chcialabym zwiedzic to miejsce chocaizby dla tego by zostaly jakies wspomnienia z tego pieknego Miasta ktore mnie zauroczylo
8 4 8
2009-10-19T22:09:17+02:00
To największe z trzech państw położonych
na Półwyspie Iberyjskim. Na zachodzie
Hiszpania graniczy z Portugalia, na południu
z należącym do Wielkiej Brytanii Gibraltarem,
oraz przez Ceute i Melille z Marokiem.
Na północy, przez Pireneje, kraj graniczy
z Francja i Andora. (hiszp.)Reino de Espana,
(gal.)Reino de Espana, (kat.)Regne d'Espanya,W ciągu całego roku prawie każdego dnia odbywa się gdzieś
w Hiszpanii jakaś fiesta. Każde miasto, miasteczko lub wioska
czci swojego patrona, Matkę Boska albo zmianę pory roku
procesjami, korridami, odtwarzaniem dawnych bitew, pradawnymi
obrządkami lub pielgrzymka do odległego sanktuarium, często
połączoną z odpustem. Jakakolwiek by była jej przyczyna, fiesta
jest znakomita okazja do oderwania się od codziennego życia
(większość sklepów i biur jest wówczas zamknięta) i oddana
się świętowaniu. Korrida jest widowiskiem, w którym mężczyźni
(a także nieliczne kobiety) prowadzą walkę na śmierć i życie
z bykiem. W tym czasie widzowie razem z matadorem przeżywają
jego strach i podniecenie. Korrida składa się z trzech części
zwanych "tercios" W pierwszej, matadorowi i jadącym konno
pikadorom pomagają peonem (piesi pomocnicy). W drugiej,
piesi banderillero wbijają 3 pary włóczni w kark byka. W trzeciej
(tercji śmierci),matador wykonuje serie uników z muleta.
Następnie zabija byka ciosem szpady.

zdaje mi sie ze to wystarczy
5 5 5