Odpowiedzi

2010-03-04T15:34:30+01:00
Np.

Hej Natalka

Chciałabym ci wytłumaczyć co oznacza UNK .
Więc UNK jest to Magisterium Kościoła tworzy go papież i kapłani .
Magisterium Kościoła strzeże słowa bożego przed złą interpunkcją
i wiernie wyjaśnia słowo boże .
Mam nadzieje , że już wiesz co oznacz UNK
Pozdrawiam Aneta !!
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T18:18:51+01:00
Hej Aniu...
Urząd Nauczycielski Kościoła to obdarzony autorytetem urząd nauczania Ewangelii. W czasie chrztu świętego wszyscy wierzący zostali namaszczeni przez Ducha Świętego i są do pewnego stopnia odpowiedzialni za głoszenie dobrej nowiny o Chrystusie. Ci, którzy mają władzę oficjalnego przepowiadania i nauczania, uczestniczą w Urzędzie Nauczycielskim Kościoła. Władza nauczania jest przede wszystkim właściwością biskupów Biskupi najczęściej pełnią tę funkcję nauczycielską stale w ramach tzw. nauczania „zwyczajnego”.Pełniąc szczególną służbę na korzyść całej społeczności, Urząd Nauczycielski przywołuje głoszoną przez Chrystusa zbawczą prawdę, żeby ją wyjaśnić i dostosować do zmian zachodzących w każdym czasie i w każdej sytuacji.
5 4 5