1 .)

W pewnej szkole podstawowej jest basen o długości 25 m . Każdy z sześciu torów ma 1,4 m. szerokości . Basen ma głębokość 1,5 m.

a. ) ile waży woda w tym basenie ?

b. ) Jak długo trwałoby napełnianie tego basenu gdyby woda wlewała się z prędkością 1001 / min ?

2 .)

Akwarium w kształcie prostopadłościanu o krawędziach długości 50 cm 30 cm i 20 cm jest wypełnione do połowy wodą .

a ) ile waży woda w akwarium ?

b ) o ile centymetrów podniesie się poziom wody w akwarium gdy dolejemy 3 litry wody ?

c ) ile wody należy dolać do tego akwarium aby było wypełnione do 3/4 wysokości ?

Prosze o pomoc i tagże o obliczenia do tego zadania dzieki z góry :]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:02:09+01:00
Zad2.119
a=50cm
b=30cm
c=20cm
V=a*b*c
V=50cm*30cm*20cm=30000cm3
1/2=30000/2=15000cm2
3l=3*1000=3000cm
15000cm3+3000cm3=18000cm3
15l+3l=18l
pole powierzchni sześcianu wynosi 216dm2.Jaką długość ma krawędź tego sześcianu?
216:6=336
Odp.Krawedź wynosi 6 dm.
*-razy
/-kreska ułamkowa
2010-03-02T19:11:20+01:00
Zad1
a)
a=25m
b=1.4*6 =8.4m
c=1.5m
V=25*8.4*1.5= 12.6825=315m(sześciennych)
315m(sześćen.) 315000kg =315ton

odp. woda waż 315 ton

b) NIE WIEM

zad2

a=30cm:2 =15cm=0.15m
b=20cm=0,2m
c=50cm= o.5m
a) V= 0.2*0.5=0.10*0.15=0.015m(sześćn) =15kg

odp woda wazy 15 kg.

b)
15/1:3/1=15/1 * 3/1 5cm

odp. poziom wody podniesie się o 5 cm

c)
30/1*1/4=30/4=7.5l
1/4= 7.5 l
15l+7.5 l =22.5 l
3/4= 22.5 l

odp. nalezy dolać 7.5 litra.