a)Marek zebrał m kg makulatury,Jola o 3 kg więcej,a Ela 3 razy więcej niż Marek.Razem zebrali 28 kg makulatury.
b )W skarbonce jest x pięćdziesięciogroszówek,o 10 więcej dwudziestogroszówek razem 14,60 zł.
c)W ciągu3 dni wędrowiec przeszedł x kilometrów.Pierwszego dnia przeszedł 1/4 trasy,drugiego dnia o 6 km więcej,a trzeciego dnia o 10 km więcej niż drugiego.

2

Odpowiedzi

2010-03-02T19:01:48+01:00
1 x+x+3+3x=28
5x=25
x=5
marek - 5 kg jola - 8 kg ela - 15 kg

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:02:33+01:00
A) marek- m-
jola- m+3kg -
ela- 3m

b) piędziesięciogroszówki. x
dwudziestogroszowki- x+10
x-5

c) 3 dni- xkm
1 dzień- 1/4x
2 dzień- 1/4x +6 km
3 dzień- 1/4x +6 km+10