Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:06:30+01:00
X-jednozlotowki
y-dwuzlotowki
34-ilosc monet
56zl-ilosc osczzednosci

(to wszytsko w klamerkach)

x+y=34
1*x+2*y=56

x+y=34 /-y
x+2y=56

x=34-y
34-y+2y=56

x=34-y
34+y=56 /-34

x=34-y
y=22

x=34-22
y=22

x=12 -ilosc jendozlotowek
y=22 -ilosc dwuzlotowek

Spr.
12+22=34
1*12+2*22=12+44=56

Jacek mial 12 monet jednozlotowych i 22monety dwuzlotowe ;))
2010-03-02T19:15:18+01:00
X - monety 2 zł
y - monety 1 zł
uklad rownan

x+y=34 /*(-2)
2x+y=56

-2x-2y=-68
2x+y=56

-y=-12
y=12

x+y=34
x+12=34
x=22

Odp: mamy 12 monet po 1zł i 22 monety po 2zł