Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:43:53+01:00
Cm=n/V
MKNO3=39+14+3*16=101g/mol
Vr=200cm3=0,2dm3
ms=1,5g

n=m/M
n=1,5/101=0,015mola
Cm=0,015mola/0,2dm3=0,075mol/dm3
2010-03-03T02:31:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MKNO₃=39u+14u+3*16u=101u
101g KNO₃-------1mol
1,5g KNO₃-------xmoli
x=0,0148mola KNO₃

0,0148mola KNO₃------200cm³ roztworu
xmoli KNO₃-----------1000cm³ roztworu
x=0,0148*1000/200
x=0,074mola

Stężenie molowe roztworu KNO3 wynosi 0,074mol/dm³