Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:07:09+01:00
Bryza – wiatr wiejący na wybrzeżu morskim. Zmiany kierunku wiatru, występujące w rytmie dobowym, wywołane są różnicami w nagrzewaniu się lądu i morza.

bryza morska - dzienna - wiatr wiejący z nad morza ku lądowi w dzień jest to powietrze chłodne i wilgotne.

bryza lądowa - nocna - wiatr wiejący z nad lądu ku morzu w nocy powietrze suche i ciepłe.
25 4 25
2010-03-02T19:08:43+01:00
Bryza dzienna:
W dzień od chłodnego morza w stronę lądu wieje bryza dzienna
Bryza nocna:
Nocą od strony lądu w stronę morza wieje bryza nocna
15 3 15
2010-03-02T19:11:02+01:00
Bryza morska
Ciepłe powietrze nad nagrzanym lądem unosi się do góry, w tym miejscu powstaje niż, powietrze przemieszcza się w górnej warstwie troposfery nad morze. Osiada tam ciężkie i powstaje tam wyż. Ponieważ wiatr wieje od wyżu do niżu dlatego wiatr wieje od morza w kierunku lądu
Bryza lądowa
Ciepłe powietrze nad nagrzanym morzem unosi się do góry, w tym miejscu powstaje niż, powietrze przemieszcza się w górnej warstwie troposfery nad lądem. Osiada tam ciężkie i powstaje tam wyż. Ponieważ wiatr wieje od wyżu do niżu dlatego wiatr wieje od lądu w kierunku morza
15 4 15