Proszę o szybkie rozwiązanie
Mirek podzielił między kilku kolegów przyniesione czekoladki.
Jurek dostał jedną szóstą wszystkich czekoladek,a Wacek dwa razy więcej
Łącznie mają 12 czekoladek.Jedną czwartą pozostałych czekoladek dostał Henio,
a całą resztę dostał Piotr
Proszę o szybkie rozwiązanie

3

Odpowiedzi

2010-03-02T19:10:22+01:00
Mirek podzielił między kilku kolegów przyniesione czekoladki.
Jurek dostał jedną szóstą wszystkich czekoladek,a Wacek dwa razy więcej
Łącznie mają 12 czekoladek.Jedną czwartą pozostałych czekoladek dostał Henio,
a całą resztę dostał Piotr

1/6×12= 2 - czekoladki Jurka
2×2 = 4 - czekoladki Wacka
12- (2+4) = 12 - 6 = 6
1/4 ×6 = 1,5 - czekoladki Henia
6+1,5 = 7,5
12- 7,5 = 4,5 - czekoladki Piotra

2010-03-02T19:11:45+01:00
Jurek dostal 1/6x czekoladek
wacek 2 x wiecej = 1/6x *2 = 2/6x
laznie maja 12 czekoladek
1/6x +2/6xx = 12
3/6x = 12
1/2x = 12
1/2x *2 = 12*2
x=24
lacznie bylo 24 czekoladki
henio dostal 1/4 pozostalych czekoladek
12 /4 = 3
henio dostal 3 czekoladki
piotr dostal cala reszte 12- 3 = 9
dostal 9 czekoladek
_______________
odp.
mirek przyniusl 24 czekoladki
jurek dostal 4 czekoladki
wacek dostal 8 czekoladek
henio dostal 3 czekoladki
piotr dostal 9 czekoladek
licze na naj pzdro
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:36:52+01:00
Jurek 4 czekoladki
Wacek 4*2=8 8 czekoladek
8=4=12
12=1/6
12*6=72czekoladki
6/6=72
72-12= 60
1/4=0,25
60:0,25=24czekoladki
60-24=36czekoladek

Jurek ma 4 czekoladki
Wacek ma 8 czekoladek
Henio ma 24 czekoladki
pIotr ma 36 czekoladek