1. Po obu stronach drogi o długości 1,5km ułożono krawężnik z jednakowych elementów, każdy o długości 75cm. Ile takich elementów użyto?

2. Jacek obliczył, że odległośc 100m przeszedł w ciągu 50s. jaką odległość pokonałby Jacek, gdyby mógł iść w tym samym tempie przez 2,5h? Ile czasu potrzebuje Jacek, aby przejść w tym samym tempie 2km?

3

Odpowiedzi

2010-03-02T19:08:25+01:00
1.
1.5 km = 1500 m - 150,000cm

150,000 : 75 = 2000 - jedna strona

2000*2 = 4000

ulozono 4tys takich elementow



2.
0,5godz=30minut=1800sekund 2km=2000m 100m-50s xm-1800s →x=100×1800:50=3600m czyli w ciągu pół godz przeszedłby 3600 m=3,6km 1000m-50s →2000m- xs→x=2000×50:100=1000s=16min i 40s-tyle potrzebuje na pokonanie 2km pozdrawiam
4 5 4
2010-03-02T19:10:08+01:00
1.
150000cm/75cm=2000
2.
2.5h*3600s=9000s
9000/50s=180
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:17:47+01:00
1. Po obu stronach drogi o długości 1,5 km ułożono krawężnik z jednakowych elementów, każdy o długości 75 cm. Ile takich elementów użyto?

1 km- 1000 m- 100 000 cm
1,5 km = 150 000 cm

150 000 : 75 = 2 000
2000 krawężników na jedną stronę.

2 000 * 2 = 4 000
4000 krawężników na obie strony.

odp.Użyto 4 000 krawężników.



2. Jacek obliczył, że odległość 100m przeszedł w ciągu 50s. jaką odległość pokonałby Jacek, gdyby mógł iść w tym samym tempie przez 2,5h? Ile czasu potrzebuje Jacek, aby przejść w tym samym tempie 2km?

100 m -> 50s

1h - 60 min - 3 600s
2,5 - 150 min - 9 000s

9 000s * 100m = 900 000m
900 000 m - 9 km
Jacek przez 2,5h pokonałby w tym tempie 9 km.

2 km - 2 000 m
2 000 : 100 = 20
20 * 50s = 1000s
1000s - 16 min 40 s

Jacek potrzebuje 16 min 40s, aby przejść w tym samym tempie 2km
10 4 10