Miesięczny koszt ogrzewania domu wynosi 200 zł. Dla zmniejszenia tych kosztów planuje się położenie dodatkowej izolacji cieplnej, której wartość wynosi 4200 zł. Jeśli ta izolacja daje 30% oszczędności w wydatkach na ciepło, to po ilu latach poniesione nakłady zwrócą się ?

2

Odpowiedzi

2009-10-19T23:17:36+02:00
200 zł razy 12 miesięcy=2400 zł-to roczny koszt ogrzewania domu 30% z 2400 zł=0,3 razy 2400=720 zł -to są te oszczednosci ta izolacja kosztuje 4200zł:720 zł= około 5,8 [3] lat czyli zwróci sie koszt tej izolacji za około 6 lat -pozdrawiam
21 2 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T23:19:14+02:00
30% x 200zł = 60 zł. - miesięczna oszczędność
4200: 60 zł = 70 miesięcy
70 : 12= 5 lat i 10 miesięcy

Odp: Inwestycja zwróci się po 5 latach i 10 miesiącach.
40 4 40