Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:19:33+01:00
A,b=boki prostokata
b=a+6cm


a+b=20
a+a+6=20
2a=20-6
2a=14
a=14:2
a=7cm

b=7+6=13cm

pole=ab=7×13=91cm²
2010-03-02T19:21:44+01:00
Sasiednie boki to a i b

a + b = 20 cm

zakladamy ze bok a jest dluzszy od b o 6 cm

w ten sposob mozemy zapisac ze a = 6+b

6+b + b = 20 cm
2b = 20 - 6
2b = 14
b = 7 cm

mamy policzone b, teraz a = 20 - b = 20 - 7 = 13 cm
Wzor na pole: a*b
7 cm * 13 cm = 91 cm²
2010-03-02T19:22:50+01:00
X- dluzszy bok
y- krotszy bok

x+y=20
y+6=x

y+6+y=20
2y=14/÷2
y=7

x=7+6=13

x=13cm
y=7cm

P=a×b
P=13cm×7cm=91cm²