Odpowiedzi

2010-03-02T19:20:33+01:00
2/3 to 14
1/3 to 7
3/3 czyli całość to 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:21:16+01:00
Na zawody sportowe poszło 14 uczniów z klasy szóstej, co stanowiło 2/3 liczby uczniów tej klasy. Ilu uczniów było w tej klasie szóstej ?

2/3 = 14

14 : 2 = 7

1/3 = 7

7*3=21

Klasa szósta liczy 21 osób.


4 5 4
2010-03-02T19:22:12+01:00
Proporcje:

14 uczniów - 66%
x uczniów - 100%

Teraz na krzyż.

66%x=1400 / :66

x=21

Odp.Klasa miała 21 uczniów.