Nioom pomocy . ! ; )
Długości boków równoległoboku są równe 18 cm i 15 cm .
Wysokość opuszczona na dłuższy bok ma 5 cm . Jaką długość ma wysoko0ość opuszczona n krótszy bok tego równoległoboku . !

błagam pomóżcie mam na jutro to zadanee . !! , a jakooś nie potrafię ..<3 .! ;/
, a za rozwiązanie bardzo dziękuję ..!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:21:03+01:00
P = a * h = b * h2
P = 18 * 5
P = 90 cm kwadratowych
90 = 15 cm * h2
90 : 15 = 6 cm
b = 6 cm
2010-03-02T19:21:51+01:00
P=a*h
a=18
b=15
h₁=5
P=18*5=90cm²
h₂=90cm²:15=6cm
Odp. wysokość opuszczona na krótszy bok ma długość 6 cm