Rozwiąż równania. (z rozpisaniem)
a) 2,1-0.,3x=0,4x(odpowiedz x=3)

b) -1,5x-3=0,2x+6 (odpowiedz ma wyjść x=-5 i 5 siedemnastych.)


c) jedna druga x - 4=x-6 (odpowiedz x=4)


d) x-5= jedna trzecia x +1 (odpowiedz x=9)


Potrzebna na jutroo !!
Daje naj...
Z góry dziękuje ;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:24:28+01:00
A]
2,1-0,3x=0,4x
2,1=0,4x+0,3x
2,1=0,7x
x=2,1:0,7
x=3
b]
-1,5x-3=0,2x+6
-1,5x-0,2x=6+3
-1,7x=9
x=9:-1,7
x=-5⁵/₁₇


c]
½x-4=x-6
0,5x-x=-6+4
-0,5x=-2
x=2:0,5
x=4

d]
x-5=⅓x+1
x-⅓x=1+5
⅔x=6
x=6:⅔
x=9
2010-03-02T19:28:08+01:00
A)2,1-0,3x=0,4x
2,1=0,4x+0,3x
2,1=0,7x
x=2,1:0,7
x=3




b)-1,5x-3=0,2x+6
-1,5x-0,2x=6+3
-1,7x=9
x=9:-1,7
x=-5⁵/₁₇


c)½x-4=x-6
0,5x-x=-6+4
-0,5x=-2
x=2:0,5
x=4

d)x-5=⅓x+1
x-⅓x=1+5
⅔x=6
x=6:⅔
x=9